Trening dla kobiet po porodzie

facebook instagram

Trening dla kobiet po porodzie

TRENING DLA KOBIET PO PORODZIE

Trening jest dopasowany do aktualnego stanu i celów pacjentki.

Odpowiednio dobrane ćwiczenia można wykonywać już w połogu. W szpitalu zaczynamy od ćwiczeń w obrębie łóżka – przeciwzakrzepowych i oddechowych. Później stopniowo przechodzimy do ćwiczeń które pomagają zregenerować ciało w połogu. Są to spokojne ćwiczenia, skupiające się na oddechu i prawidłowej funkcji. Połóg to nie czas na intensywne treningi.

Po okresie połogu możemy stopniowo zwiększać intensywność. Wszystko zależy od aktualnego stanu pacjentki. Nadal skupiamy się ćwiczeniach oddechowych i funkcjonalnych. Głównie wykorzystujemy obciążenie własnego ciała. Używamy również: piłek dużych i małych, poduszki sensorycznej, taśm i małych ciężarków. W kolejnych etapach możemy włączyć TRX i bosu.

W treningu dla kobiet po porodzie skupiamy się na ćwiczeniach, które są uzupełnień i kontynuacją terapii mięśnia prostego brzucha, terapii blizn i dna miednicy.

Trening jest poprzedzony pierwszą wizytą na której robimy szczegółowy wywiad, później przechodzimy do badania, w którym oceniamy postawę ciała, testami funkcjonalnymi badamy pracę ciała, sprawdzamy funkcję mięśni brzucha, rozejście mięśni prostych oraz funkcje mięśni dna miednicy. Dzięki odpowiedniemu wywiadowi i badaniu jesteśmy w stanie dobrać odpowiednie ćwiczenia dla pacjentki, adekwatne to jej stanu i celów.