BOSU – jak go używać ?

facebook instagram booksy

Bosu – jedni go kochają, drudzy nie widzą jak go używać a jeszcze kolejni uważają że to zbędny gadżet treningowy. Osobiście uważam, że bosu to świetny sprzęt do treningu równowagi, który angażuje wszystkie grupy mięśniowe. 

 

Co to jest bosu  i do czego służy? To przecięta na pół kula o elastycznej powłoce, oparta na twardej podstawie. Można go używać do treningu równowagi aby wzmocnić swoje ciało i mięśnie stabilizujące stawy, poprawić postawę oraz koordynację. 

Przedstawię 5 moich ulubionych ćwiczeń z użyciem bosu:

1. Postaw bosu na twardej podstawie, lewą nogę postaw na środku elastycznej powłoki, a ręce ułóż na biodrach. Prawą nogę unieś do góry na wysokość bioder – zachowaj kąty 90 stopni między biodrem a udem i między udem a podudziem. Wytrzymaj w tej pozycji 15 sekund i zmień nogę. 

 

2. Postaw bosu na twardej podstawie. Ugnij kolano i wykonaj wykrok w przód tak aby prawa noga była na środku elastycznej powłoki, a lewa z tyłu. Wykonaj wyprost nóg i z powrotem ugnij kolana. Kolano nie może przekraczać linii palców, plecy są wyprostowane, a głowa jest przedłużeniem kręgosłupa. Powtórz 10 razy i zmień nogę.

3. Postaw bosu na twardej podstawie. Ugnij kolano i wykonaj wykrok w tył tak aby prawa noga była na środku elastycznej powłoki, a lewa z przodu. Wykonaj wyprost nóg i z powrotem ugnij kolana. Kolano nie może przekraczać linii palców, plecy są wyprostowane, a głowa jest przedłużeniem kręgosłupa. Powtórz 10 razy i zmień nogę.

4. Postaw bosu na elastycznej powłoce. Stań na twardej platformie tak aby stopy były na szerokość bioder. Wykonaj przysiad pochylając się do przodu tak aby plecy były proste, a głowa przedłużeniem kręgosłupa, a uginając kolana wypchnij pośladki mocno w tył. Powtórz 10 razy. 

 

5. Postaw bosu na twardej podstawie. Ułóż dłonie na elastycznej powłoce i zrób pozycję deski na prostych rękach. Ciało powinno być w jednej linii. Ugnij łokcie najpierw jednej potem drugiej ręki i przejdź do pozycji deski na przedramionach. Mięśnie pleców i brzucha są napięte. Powtórz 10 razy.

 

 

Powodzenia!